Pressehåndtering
At få omtale i pressen er nemlig en særlig udfordring, som kræver omtanke, skarphed og timing. Det kræver gode historier, netværk og erfaring at ramme de medier, som bedst muligt får dit budskab frem til de rette modtagere.
Nogen gange er det de store dagblade, andre gange magasinprogrammer på tv, og andre gange igen er det specialmedier, der bedst muligt opfylder dine strategiske behov.
Få hjælp til pressemeddelelser og til at ‘gribe knoglen’
Hos mikkelbaekgaard.dk tilbyder jeg både hjælp til at skrive pressemeddelelser, så budskabet står klart frem, og den har størst sandsynlighed for at få omtale. Samtidig hjælper jeg gerne med at kontakte journalister via fx telefon og mail og på den måde styrke din mulighed for at få den rette omtale.
Med min hjælp, sikrer du, at budskabet er klart, at vinklen er relevant for medierne, og at pressemeddelelsen har et format, der passer journalisterne bedst.
Få hjælp til medievalg og den rette vinkling
Det er bestemt ikke irrelevant hvilke medier, du satser på omtale i. Det har stor betydning for udformningen af pressestrategien og sandsynligheden for, at du får budskabet frem.
Mange satser fejlagtigt entydigt på omtale i store landsdækkende medier, og forventer at målet i sig selv med pressomtale er en forside i fx Berlingske. Det kan det også være, men hos mikkelbaekgaard.dk får du hjælp til at finde frem til de medier, der bedst passer til dine modtagere og dit budskab. En forside kan være en god idé i nogle tilfælde, men i andre kan det være en langt bedre strategi at satse på specialmedier, der rammer målgruppen helt præcist.
Du skal nemlig altid huske på, at omtale ikke er interessant i sig selv. Det interessante er, hvad den gør ved dem, der ser omtalen.