Presseindsats førte til hele to madanmeldelser i førende dagblade
Hvad skal en en restaurant gøre, når den har ligget det samme sted længe og nyhedens interesse forlængst er forsvundet? Hvordan får man fx sikret sig, at man bliver anmeldt i de førende dagblade?
Den slags er svært, for det kræver en god anledning for at få omtale i pressen. Heldigvis havde restaurant og vinbaren Deligreco på Frederiksberg denne anledning, da de ansatte ny køkkenchef - og tilmed en køkkenchef, der kom fra en stilling som souschef på den roste restaurant Iluka.
I den forbindelse blev jeg hyret til at udarbejde en pressemeddelelse for Deligreco, som blev sendt ud til relevante by- og madmedier, og det gav en mærkbar effekt. Således er restauranten indenfor to uger - og få uger efter udsendelsen af pressemeddelelsen - blevet anmeldt yderst positivt i både Berlingske og Politiken.
Anmeldelser i både Berlingske og Politiken
Således har Søren Frank fra Berlingske blandt andet skrevet, at sardinerne vel nok var de bedste han nogensinde havde smagt - og følgende: "Vi konkluderer, at Deligreco netop er det spisested, som mange sikkert efterspørger nu, hvor energikrisen kradser." - læs hele Berlingskes anmeldelse af Deligreco
Lignende positive ord var der at finde i Politikens anmeldelsen en uge senere, hvor Joachim Grundahl skriver: "Hvor var det dog fantastisk at få en ret kun bestående af et stykke fadlagret feta overhældt med olie på Kalamata-oliven og oregano fra Sparta. Ubetinget den bedste fetaost, der har ramt en tallerken i Danmark."
Det er dog ikke kun madanmelderne, der har reageret på pressemeddelesen. By-mediet migogkbh kiggede også forbi og lavede en artikel om Deligreco og deres nye køkkenchef.
Også ny hjemmeside
Udover pressemeddelelsen og nogle tilhørende pressefotos af den nye køkkenchef, har jeg i samme ombæring også udarbejdet en ny hjemmeside for Deligreco. Modsat den tidligere hjemmeside, der var helt mørk, er denne lavet som en lys og let side, der enkelt og ligetil skal præsentere, hvad Deligreco er for et sted.